fredag 16 mars 2012

Hur gick det sedan?...

För er som läste det tidigare inlägget om all min ilska över Zara, så kanske ni undrar hur det gick? Ja, historien var ju tyvärr inte slut där. Men den slutade i alla fall rätt så lyckligt.

Efter att jag hade använt mina sneda, men ack så snygga skor två gånger så pekade klacken rakt ut. Jag har tyvärr ingen bild, men det såg inte klokt ut! Det är kanske inte helt svårt att lista ut att det skulle gå på det viset – en klack som redan från börjar sitter snett blir inte precis rakare när den belastas.

När vi var på väg hem andra dagen påpekade till och med min sambo att klacken såg helt skev ut. Great, det syntes alltså så väl. Då bestämde jag mig för att försöka reklamera dem igen - skulle någon påstå att de var sneda så måste de vara blinda.

Dagen efter tog jag alltså med mig mina defekta skor in till till stan igen. Efter att ha Googlat vilka öppetider Zara hade, snubblade jag över inlägg efter inlägg om hur otrevlig personalen var på Zara på Drottninggatan i Stockholm – och det var ju där jag hade köpt dem. Alltså bestämde jag mig för att bege mig till Zara vid Stureplan där de faktiskt är mycket trevligare.

Efter att ha fått snacka med en tjej där som först verkade lite skeptisk var det inga problem att reklamera dem. Tyvärr hade de inga att byta mot i butiken så de föreslog att jag skulle kolla på Drottninggatan. Aldrig i livet, sa jag! Jag fick i alla fall pengarna tillbaka och begav mig till Zara på Hamngatan på jakt efter ett par nya.

Tro't eller ej, men där fick jag prata med en tjej som var hur trevlig som helst! Efter att hon hade hämtat ut de tre paren i storlek 39 som de hade i butik, så började min provning. Ana min förvåning när alla var likadana - helt sneda! Ett par av dem såg till och med nästan ut som de jag hade gått i och sedan reklamerat. Jag hittade i alla fall ett par som fortfarande kändes sneda, men inte så farligt mycket som de förra. Jag visade även tjejen i kassan hur sneda alla var och att jag trodde att de nog kommer att få in en hel del returer på dem. Hon höll med och sa att de bara var att reklamera de nya ifall de blev likadana.

Jag tvivlar inte på att de kommer att bli likadana, men eftersom jag gillar dem så mycket är jag beredd att göra ett nytt försök. Att det var en slump att alla jag provade var lika sneda tror jag inte på. Antingen är det bara just den storleken som de har produktionsfel på, eller så är det alla. Fel på dem är det definitivt i alla fall.

Så här ser de ut. Vi får se hur länge de håller den här gången...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg