onsdag 9 september 2009

Vill man vara fin får man lida pin




Jag var på kräftskiva i helgen.
En mycket trevlig sammankomst i goda vänners lag. Självklart blev det lite kräftsörplande och en och annan nubbe. Och även en hel del runttrippande på tå...

Ja, dagen till ära hade jag bestämt mig för att ta på mig mina nya fynd ifrån Top Shop. Och de var verkligen ett fynd! Ett par roliga skor i guld och grå mocka med klackar formade formade som två uppochnedvända pyramider. 500 pix fick de följa med mig hem för. Ordinarie pris 1800!

Det är ju så man storknar. Köper man så mycket skor som jag gör, så försöker man att hålla sig under tusenlappen. Annars står man ganska snart på ruinens brant. (Sen kan man unna sig ett par lite dyrare emellanåt.) Så jag blev så klart glad över att kunnat få hänga på den nya 3D-trenden (woohoo!) utan att hamna i djup ekonomisk kris.

Hur som, med mina nya pyramidskor på, travade vi iväg till festen.
Ja det var åtminstone min plan... till jag insåg att inte nog med att de var så fantastiskt obekväma att jag ville svimma. De var även galet svåra att gå i. Vissa skor ser höga ut fast de inte är det - de här egyptiska små skönheterna var raka motsatsen. Jag kände mig som en haltande kamel bredvid min stackars sambo som försökte jäkta på mig för att vi skulle hinna till bussen.

Efter att så klart ha missat bussen, bestämde sig SL för att spela oss ett spratt och köra tidsestimeringen som någon form av lyckomätare. Efter att i cirka 20 minuter hållit på och fluppat mellan 14 minuter, för att sedan gå ner till 7, för att sedan ångra sig och tycka att det trots allt var 15 minuter, hade jag redigt ont i trampdynorna efter att ha stått och balanserat runt på stenhårda platåsulor...

Tillslut behagade i alla fall bussen dyka upp - och vi var på väg.
Då vi äntligen var framme vid vår hållplats, informerade min käre sambo att det bara var 6 km att gå.
– 6 kilometer?! vrålade jag. Är du tokig?
Japp det var ju bara på med ballerinorna och galoppera iväg. Väl runt hörnet till festen var det på med pryglarskorna igen och låtsas som det regnade... Ja, det var åtminstone till jag upptäckte (och borde ha insett redan tidigare) att festen var under ett partytält på en gräsmatta...
Klackar i mocka - gräsmatta. Hmm inte en bra kombination.
Så det blev en kväll runttrippandes på tå så gott det gick. Men i efterhand kan jag i alla fall säga att fester var mycket trevlig, men mina stackars fötter uppskattade vilodagen efter desto mer.

Dagens tips:
Prova att gå runt i skorna innan, om du vet att du kommer att gå länge i dem (så du vet vad du ger dig in på). Anar du att det blir aktiviteter på gräsmatta, välj hellre ett par skor med hel sula, som exempelvis ett par med kilklack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Populära inlägg